Hakukonenäkyvyyden kuntokartoitus paljastaa verkkosivusi kipupisteet

Kuva:

MAINOS Onko verkkosivusi näkymätön timantti, pölyyntynyt käyntikortti vai muistojen hautausmaa? Yhä useampi asiakas aloittaa palvelun tai tuotteen hakemisen verkon hakukoneesta, useimmiten Googlesta. Siispä on väliä, onko sivusto helposti hakukoneen löydettävissä mukaan hakutuloksiin – mieluiten aina mahdollisimman korkealle.

Verkkosivun hakukonenäkyvyyteen voi vaikuttaa optimoimalla eli kehittämällä sivustoa hakukoneystävälliseksi. Hakukonenäkyvyys ei itsessään maksa mitään, joten panostamalla optimoituun verkkosivuun sivusto saa parhaimmillaan näkyvyyttä ilmaiseksi.

Onko verkkosivusi rakenne ja sisältö hakukone- ja käyttäjäystävällistä?

Sivuston rakenne ja sisältö vaikuttavat suurelta osalta siihen, mikä sivuston sijoitus on niin kutsutussa orgaanisessa haussa eli ilmaisissa tuloksissa. Ensinnäkin sisältöä tulee olla, jotta hakukone pystyy tunnistamaan, mistä sivustossa on kysymys. Optimoitu sisältö sisältää lisäksi olennaisia avainsanoja, joita käyttäjät hakevat hakukoneista. Sisällön tulee myös päivittyä säännöllisesti – jouluntoivotus kerran vuodessa ei nosta sivuston arvoa hakukoneen silmissä!

Sivuston tulee olla myös teknisesti toimiva, niin mobiilissa kuin desktop-laitteilla. Hakukoneet eivät halua näyttää käyttäjilleen rikkinäisiä tai huonosti toimivia verkkosivuja. Hakukonenäkyvyys ja käyttäjäystävällisyys kulkevatkin käsi kädessä.

Tarvitseeko tehdä mitään, jos käyttää Google-mainontaa?

Omaa näkyvyyttä hakutuloksissa voi tehostaa Google-mainonnan avulla, eli maksamalla paremmasta näkyvyydestä. Jos joudutte käyttämään paljon rahaa hakukonemainontaan, jotta yrityksenne sivut nousisivat haussa ensimmäiselle sivulle, voi olla tarvetta tehdä jotain sivustolle itselleen. Sivuston sisältöjen ja rakenteiden optimointi vaikuttaa nimittäin myös Google-mainonnan hintaan: optimoidut sivustot voivat saada näkyvyyttä hakukoneissa huomattavasti halvemmalla.

Verkkosivujen kuntokartoitus nyt vain 450 € + alv

Sivuston analysoinnin ja läpikäynnin avulla saadaan selville sivuston tämän hetkinen tila hakukonenäkyvyyden kannalta sekä kehitysmahdollisuudet. Mainostoimisto Creamedialta saat kattavan raportin kehitystoimenpiteistä niin sisällön kuin tekniikan osalta. Digitiimimme ammattilaiset kertovat konkreettisesti, mitä toimenpiteitä sivustolle kannattaisi tehdä saavutettavuuden, käyttäjäystävällisyyden sekä hakukoneoptimoinnin parantamiseksi.

Kartoituksessa käymme läpi:

- Hakukonenäkyvyys Googlessa nykyisellään

- Verkkosivuston rakenne ja käyttäjäystävällisyys

- Verkkosivuston teknisen optimoinnin tilanne

- Verkkosivuston sisältöjen laatu hakukoneiden silmin

- Sosiaalisen median näkyvyys ja suhde verkkosivuihin

- Hakukonemainonnan tilanne nykyisellään

- Sivuston saavutettavuus, mikäli sivustoa koskee saavutettavuusdirektiivi (mm. kunnat, kuntien organisaatiot, kunnalliset liikelaitokset, kuntayhtymät ja ammattikorkeakoulut).Katso ketä laki velvoittaa.

Tilaa sivustosi kuntokartoitus Creamediasta:

Marita Vuorinen

marita.vuorinen@creamedia.fi

puh. 050 486 3848

Sanna Hietamäki

sanna.hietamaki@creamedia.fi

040 7376 720

www.creamedia.fi