Pallon parasta painolaatua Botnia Printistä – Paras painolaatu vaatii hyvän aineiston

- Jokainen asiakkuus ja jokainen painamamme lehti on Botnia Printin käyntikortti, toteaa Botnia Printin avainasiakaspäällikkö Tero Suvanto.
- Jokainen asiakkuus ja jokainen painamamme lehti on Botnia Printin käyntikortti, toteaa Botnia Printin avainasiakaspäällikkö Tero Suvanto. Kuva:

MAINOS -

Visuaalinen ilme on tänä päivänä tärkeä osa korkealaatuista julkaisutoimintaa. Jos menneinä vuosikymmeninä sanomalehti sai paljon anteeksi painojälkensä puolesta, on tilanne 2020-luvulla varsin toisenlainen. Nykyinen painotekniikka mahdollistaa erittäin korkealaatuiset sanomalehtituotteet, mutta moderni painotekniikka ei pysty siihen yksin.

- Pallon parhaan painolaadun taustalla on aina teknisesti korkeatasoinen painoaineisto, tietää Botnia Printin avainasiakaspäällikköTero Suvanto.

Suvannolla on pitkä kokemus painotuotteiden parista. Siirryttyään Botnia Printin palvelukseen kaksi vuotta sitten, otti hän vastuulleen yrityksen painolaadun sekä siihen liittyvän työnkulun kehittämisen. Käytännössä työ on merkinnyt tiivistä yhteistyön tekemistä painon muun henkilökunnan sekä Botnia Printin asiakkaiden kanssa.

- Korkea painolaatu on toiminta-ajatuksemme ytimessä. Laadukas sanomalehtituote on yhtä lailla sekä meidän että asiakkaidemme etu. Koemme tärkeäksi asiakkaidemme kanssa tehtävän yhteistyön painoaineiston laatuun liittyvissä asioissa, Tero Suvanto toteaa.

Konstit on monet ja varsin helpot

Käytännössä yksittäisen lehden painolaadun parantaminen on lähtenyt lehteä selaamalla.

- Yleensä tutkin lehtiä Botnia Printin painajien kanssa. Saattaa aivan hyvin olla niin, että asiakas ei ole moittinut painolaatua, mutta me painossa näemme, että lehdellä olisi rahkeita parempaankin. Nämä keskustelut johtavat siihen, että minä otan asiakkaaseen yhteyttä ja kerron näkemyksistämme, avainasiakaspäällikkö Tero Suvanto taustoittaa.

Mainittakoon heti, että edellä kuvattu laadun tarkastelu ei ole maksullista tai edes niin sanottu lisäpalvelu. Asiakkaiden laadun tarkkailu ja sen parantamiseen tähtäävät toimenpiteet ovat osa Botnia Printin päivittäistä asiakaspalvelua.

- Painotuotteen laatua pystyy parantamaan merkittävästikin kiinnittämällä huomiota aineiston valmistuksen työtapoihin. Eivätkä toimenpiteet ole edes vaikeita. Varsin usein ratkaisu löytyy kuvankäsittelykäytänteiden päivittämisellä sekä varmistamalla, että asiakkaalla on käytössään painollemme soveltuvat profiilit. Autamme asiakastamme kädestä pitäen päivittämään tiedot oikeiksi. Itse koen tärkeäksi myös sen, että asiakas ymmärtää, miksi jokin asia tehdään niin. Tavoitteemme on ennen kaikkea helpottaa asiakkaamme työtä kehittämällä ja tukemalla heidän toimintatapoja niin, että painettu tuote on mahdollisimman korkealaatuinen.

Painon uusien asiakkaiden kanssa toimintatapa käydään läpi heti yhteystyön aluksi.

- Jokainen asiakkuus ja jokainen painamamme lehti on Botnia Printin käyntikortti. Tästä syystä tavoittelemme erinomaista lopputulosta joka kerta, kun painokone käynnistyy, Tero Suvanto tiivistää.

Tarvitsetko apua lehtesi painolaadun parantamisessa?Ota yhteyttä, me voimme auttaa!

Tero Suvanto, avainasiakaspäällikkö

Soita: 044 574 6203

Email: tero.suvanto@botniaprint.fi

www.botniaprint.fi

Botnia Print Linkedinissä >>