Kokkola-lehti

Kokkolan terveysasemien puhelinjärjestelmä uudistuu kesäkuun puolivälistä lähtien kokonaan takaisinsoitto-perusteiseksi

Kokkolan terveysasemien puhelinjärjestelmä uudistuu 15.6 lähtien kokonaan takaisinsoitto-perusteiseksi. Kuva: Jukka Lehojärvi

Suora linja ajanvaraukseen poistuu. Jatkossa asiakas jättää numeroon soittopyynnön ja häneen ollaan yhteydessä vielä saman päivän aikana. Yhteyden vastaanotolle voi tehdä myös sähköisesti DigiSoiten kautta.

Uudistuksesta huolimatta puhelinnumerot palveluihin säilyvät ennallaan ja ovat avoinna arkisin virka-aikaan eli kello 8-16. välisenä aikana.

Terveysaseman asiakas voi edelleen jättää soittopyynnön suoraan omaan tiimiinsä.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

Uudistus koskee kaikkia Kokkolan terveyskeskusvastaanottoja eli pääterveysasemaa, Koivuhakaa, Ullavaa, Lohtajaa ja Kälviää.

– Puhelinjärjestelmän muutoksella ajan varaaminen on tasapuolista, eikä asiakkaan tarvitse jonottaa linjalla saadakseen yhteyden terveyskeskukseen. Uskomme, että yhteydenotto Kokkolan terveysasemille paranee muutoksen myötä, todetaan Soitesta.

Muutos ei koske Perhonjokilaaksoa eikä Lestijokilaaksoa, joissa suorat puhelinlinjat ovat edelleen käytössä.

– Pyydämme asiakkaita valmistautuvan takaisinsoittoon muun muassa ottamalla esiin ajantasaisen lääkityslistauksensa ja miettimällä oireidensa kuvausta, muistutellaan Soitesta.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

Ensisijaisesti suositellaan yhteydenottoa sähköisesti.

Yhteydenoton terveyskeskukseen voi tehdä näppärästi sähköisesti DigiSoiten Omahoito-palvelun kautta jättämällä vastaanotolle viestin.

Ammattilaiset ovat yhteydessä asiakkaaseen virka-aikana mahdollisimman pian.

Päivystyksellisissä asioissa on otettava yhteys päivystysapunumeroon 116 117. Hätätapauksessa tulee soittaa hätänumeroon 112.

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä