Äiti juhlistaa elämän erityisiä hetkiä Temun avulla

Pohjoismainen kolmen lapsen äiti tekee juhlista taianomaisia

Kun pappi oli kastanut pienen Liana Sezkirin, Nancy Sezkir harjasi tyttärensä hiukset hellästi hiusharjalla. Juhlavieraat seurasivat ja nauttivat hetkestä.

”Perheeni ja ystäväni pitävät minua vähän hulluna, mitä tulee juhlasuunnitteluun”, Nancy sanoo. ”Mutta he ovat aina lopulta ihastuneita ja kehuvat kovasti, miten hauskoja ja kauniita lasten juhlista tulee.”

Kaste oli vain yksi Nancyn monista puoliammattimaiseen tyyliin suunnitelluista juhlista. Hänen salaisuutensa? Temu – edullinen verkkokauppa, josta hän löysi seremoniaan käyttämänsä hiusharjan. Hän on yksi miljoonista eurooppalaisista, jotka luottavat alustaan arjen hankinnoissa.

Nancy, 32-vuotias kolmen lapsen äiti Göteborgista, hoitaa tällä hetkellä kuusikuukautista tytärtään Lianaa kotona. Lastensa juhlien järjestämisestä hän myöntää: ”Innolla tässä mennään – tuntuu melkein, ettei rajoja ole.”

Mutta rajat ovat tietenkin olemassa. Ainakin ne olivat – kunnes hän löysi Temun.

Otetaan esimerkiksi kylpyläteemaiset juhlat, jotka hän äskettäin järjesti vanhemmalle tyttärelleen. Koska vieraina oli paljon lapsia, hänen oli täytettävä lahjapussit teemaan sopivilla tuotteilla – hiuspannoilla, unimaskeilla, hiuspinneillä, käsivoiteilla ja aurinkolaseilla. Sopivia tuotepakkauksia ei löytynyt paikallisista kaupoista.

”Ilman Temua olisi ollut vaikea luoda sitä 'vau'-efektiä yksityiskohtien avulla”, hän sanoi. ”Samojen tuotteiden ostaminen kivijalkakaupasta olisi ollut liian kallista. Temu todella auttoi.”

Temu lanseerattiin Yhdysvalloissa vuonna 2022 ja laajeni Eurooppaan seuraavana vuonna. Nykyään se palvelee asiakkaita yli 90 markkina-alueella maailmanlaajuisesti. Suoraan tehtaalta -alusta karsii välikädet ja katteet, siirtäen säästöt suoraan kuluttajille. Vuonna 2024 se nousi sovellusten latauslistojen kärkeen sekä Applen että Androidin sovelluskaupoissa monilla toiminta-alueillaan.

Kantar-tutkimus pohjoismaisilla markkinoilla kuluttajien keskuudessa osoitti, että 43 % suomalaisista sanoo Temun tehneen aiemmin saavuttamattomissa olevista tuotteista rahallisesti mahdollisia hankkia, kun taas jopa 73 % on löytänyt Temusta tuotteita, joita ei ole saatavilla paikallisista kaupoista tai muilta verkkokauppa-alustoilta.

Nancy osti aiemmin juhlatarvikkeita paikallisilta verkkosivustoilta ja lähikaupoista, mutta Temu tarjoaa paljon laajemman valikoiman, mikä tekee juuri hänen tarvitsemiensa tuotteiden löytämisestä helppoa. Koska Nancy rakastaa pienten yksityiskohtien tarkasta viilaamisesta muttei tahdo kuluttaa liikaa, hän pitää alustaa korvaamattomana.

”Joka kerta kun olen ostanut Temusta, kaikki on aina ollut hyvää”, hän sanoi. ”Samat tuotteet löytyvät usein muilta sivustoilta kaksinkertaisella hinnalla.”

Ajan myötä Temusta on tullut resurssi paitsi juhliin, myös arkeen. Jouluna Nancy osti jokaisen tuotteen lastensa adventtikalentereihin Temusta – joulupukkihattuja, pelillistettyjä matemaatiikkaongelmia, askartelusaksia pienten käsien kokoisina. ”Tällaiset tuotteet ovat ihanteellisia hankkia Temusta – ne auttavat rakentamaan teeman, ne ovat hauskoja ja ne ovat budjettiystävällisiä”, hän sanoi.

Lianan kasvaessa Temu on toimittanut suuren osan hänen varhaisessa elämässään tarvittavista tarvikkeista: vaatekaappien järjestyslaatikoita, miniatyyrihenkareita, vaippalaukun, toilettilaukun ja Nancyn suosikin kaikista – Lianan ensimmäiset tohvelit.

Yksi väliin jäänyt juhla kuitenkin kummittelee Nancyn mielessä. Kun Liana syntyi, oltiin keskellä flunssakautta, ja tervetuliaisjuhlat jouduttiin siirtämään.

Vaikka Lianan ensimmäiseen syntymäpäivään on vielä kuukausia, Nancy tekee jo suunnitelmia. Hän suunnittelee jotain erityistä – ja Temu tulee olemaan osa sitä.

”Liana kasvaa ehdottomasti monien Temun tuotteiden kanssa”, Nancy sanoo.