Viihde

Migri haluaa kuulla asiakkaitaan – Ylijohtaja Ilkka Haahtela toivoo vaalipuheisiin aina Suomen tulevaisuutta: "Ei irroteta sitä niin, että onko maahanmuutto jotain"

Maahanmuuttovirasto ei ole erityisen tunnettu läpinäkyvästä ja asiakaslähtöisestä palvelusta. Juuri siitä Migrin ylijohtajana syyskuussa aloittanut Ilkka Haahtela kuitenkin puhuu. Hänen tavoitteenaan on muuttaa organisaation toiminta nykyaikaiseksi asiakaspalveluksi, jossa jokainen Suomeen työhön tuleva tai esimerkiksi vastaanottokeskuksen asiakas voi seurata asiansa käsittelyn vaiheita. Haahtela kannustaa vaalikeskusteluissa puhumaan ihmisten liikkuvuudesta normaalina yhteiskunnallisena ilmiönä.

Pasilan virastokeskuksen rauhassa ei näy oleskeluluvan hakijoita, ei liioin maahanmuuton kautta Suomeen haettuja huippuosaajia. Edes viime helmikuun jälkeen turvaan tulleita lähes 48 000 ukrainalaista ei näy kansoittamassa Maahanmuuttoviraston eli Migrin tuloaulaa, sillä asiakaspalvelupisteet ovat t

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä